Kto może ubiegać się o dotacje w ramach Programu dla gmin poszkodowanych w powodzi?
O dotacje mogą się ubiegać jedynie takie gminy, w których podległe im instytucje np. szkoły, domy kultury, biblioteki, zostały dotknięte powodzią.
Czy Fundacja udziela stypendiów uczniom, studentom, naukowcom?
Fundacja nie udziela wsparcia osobom indywidualnym.
Czy Fundacja określa wysokość przyznawanych dotacji?
Tak. Fundacja określiła maksymalne kwoty dotacji w Programie dla Gmin Poszkodowanych w Powodzi w danych obszarach.
Wysokość dotacji na zakup poszczególnych elementów wyposażenia nie może przekraczać:
- 25 000 zł w przypadku dotacji na zakup sprzętu komputerowego
- 15 000 zł w przypadku dotacji na zakup wyposażenia edukacyjnego
- 10 000 zł w przypadku dotacji na odbudowę księgozbiorów bibliotek
Czy można złożyć wniosek o dofinansowanie więcej niż jednego projektu?
Tak, Fundacja nie zakłada ograniczeń co do liczby wniosków składanych jednocześnie.
Czy istnieje możliwość składania jednocześnie więcej niż jednego wniosku na jednym linku?
Nie ma takiej możliwości. Jeden link służy do złożenia jednego wniosku. O link do kolejnego można wystąpić po złożeniu pierwszego wniosku i jego zaakceptowaniu przez koordynatora.
Czy możliwe jest otrzymanie więcej niż jednej dotacji?
Tak, możliwe jest otrzymanie kilku dotacji.
Czy istnieje możliwość rozpatrzenia wniosku o dotację poza wyznaczonymi przez Fundację terminami?
Nie, wnioski są rozpatrywane wyłącznie w wyznaczonym przez Fundację terminie tj. do 30 września 2010 roku.
Czy przy realizacji projektu, na który wnioskujemy o wsparcie konieczny jest wkład własny, a jeżeli tak to w jakiej wysokości?
Wkład własny nie jest formalnie wymagany.
Czy projekty, o których dofinansowanie można wnioskować do Fundacji mogą być realizowane w dowolnym zakresie czasowym?
Fundacja udziela wsparcia na projekty realizowane w okresie do 12 miesięcy.
Czy decyzja o nieotrzymaniu dotacji świadczy o błędach formalnych we wniosku?
Nie. Wnioski zawierające błędy formalne w ogóle nie są kierowane do rozpatrzenia przez Zarząd Fundacji. Jeśli błędy formalne wystąpią, wnioskodawcy są o nich informowani na tyle wcześnie aby mogli je usunąć jeszcze przed posiedzeniem Zarządu Fundacji.
Czy inna instytucja niż donatobiorca może realizować dofinansowany projekt ze środków finansowych pochodzących z dotacji?
Nie, dotacja może zostać wykorzystana wyłącznie przez donatobiorcę, na którym spoczywa obowiązek rozliczenia się z realizacji dotowanego projektu.
Czy możliwe jest przedłużenie terminu realizacji dotowanego projektu?
Tak, pod warunkiem uzyskania pisemnej zgody Fundacji.
Czy wniosek o dotację można wysłać za pośrednictwem poczty lub poprzez e-mail?
Nie, wnioski o dotacje mogą być składane tylko za pośrednictwem Elektronicznego Systemu Składania Wniosków.
W jaki sposób ogłaszane są decyzje o przyznaniu bądź nieprzyznaniu dotacji?
Każdy wnioskujący otrzymuje decyzję na piśmie. Informację można również uzyskać telefonicznie.
Czy decyzje negatywne w sprawie przyznania dotacji są argumentowane?
Nie, zgodnie z Regulaminem przyznawania dotacji Zarząd nie podaje przyczyn decyzji.