Bank zdobył najwyższy wynik, będący sumą punktów w pięciu audytowanych kategoriach - odpowiedzialne przywództwo, zaangażowanie społeczne, komunikacja z interesariuszami, innowacyjność społeczna oraz odpowiedzialne zarządzanie. Ranking Odpowiedzialnych Firm to zestawienie największych spółek w Polsce, ocenianych pod względem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu. Za weryfikację wyników odpowiedzialni byli eksperci z firmy PwC.
Wprawdzie w etyce i odpowiedzialnym biznesie nie chodzi o zdobywanie trofeów, to dzisiejsze wyróżnienie jest dla nas szczególnie ważne. Potwierdza bowiem, że zasady jakie wypracowaliśmy przez lata to najlepsze praktyki na rynku. Co więcej, ranking ten docenia nas za konsekwencję w trzymaniu się tych zasad w relacji z naszymi klientami, partnerami biznesowymi, inwestorami oraz wewnątrz organizacji - wobec siebie nawzajem, powiedział odbierając wyróżnienie Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy. Chciałabym podziękować przy tej okazji pracownikom Citi Handlowy, którzy w realizacji swoich codziennych zadań trzymają się tych ważnych zasad, co pozwala nam dzisiaj stanąć na podium, ale przede wszystkim dzięki czemu pozostajemy dla naszych klientów instytucją pełnego zaufania, dodał.
Ranking Odpowiedzialnych Firm to zestawienie największych spółek w Polsce, ocenianych pod względem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu. Tegoroczna ankieta składała się z kilkudziesięciu pytań weryfikujących działanie firmy w czterech obszarach: odpowiedzialne przywództwo, dialog z interesariuszami, zaangażowanie społeczne, odpowiedzialne zarządzanie i innowacyjność społeczna. Za weryfikację wyników odpowiedzialni byli eksperci z firmy PwC.
Co zdecydowało o wysokim wyniku Citi Handlowy? Bank doceniony został za silne zaangażowanie społeczne, które od 1996 roku realizuje poprzez bankową Fundację Kronenberg przy Citi Handlowy. Audytorzy zwrócili też uwagę na wysokie standardy w obszarze relacji pracowniczych, w których jedną z kluczowych wartości pozostaje różnorodność. Dzisiaj ponad połowa kadry menedżerskiej Citi Handlowy to kobiety. Bank prowadzi przy tym intensywne działania z zakresu kształtowania wizerunku pracodawcy i pozostaje jedną z najbardziej aktywnych instytucji finansowych jeśli chodzi o liczbę studentów i absolwentów przyjmowanych na płatne staże i praktyki. W rankingu wysoko oceniono także przejrzystość zasad jakimi bank się wykazuje we współpracy ze swoimi klientami, ale także partnerami biznesowymi i podwykonawcami. Citi Handlowy pozostaje przy tym wciąż jedną z nielicznych instytucji na rynku, które konsekwentnie realizują politykę komunikacji z klientami bez tzw. gwiazdek i haczyków. Zasada ta stosowana jest nie tyle na poziomie samej komunikacji produktów czy usług, ale już projektowania produktów oraz systemu wynagradzania pracowników, którzy od lat premiowani są za jakość relacji z klientem, a nie wedle wyników sprzedaży wysokomarżowych produktów.
Pozycja lidera w IX Rankingu Odpowiedzialnych Firm "Dziennika Gazeta Prawna" to obok Respect INDEX kolejne potwierdzenie konsekwentnie realizowanej przez Bank polityki społecznej odpowiedzialności.