Aktualności
Fundacja Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga
9 marca 2017
Aplikacja ArtSherlock z Oskarem branży mobilnej


Aplikacja ArtSherlock, powstała w partnerskiej współpracy Fundacji Communi Hereditate i Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy, została wyróżniona nagrodą Mobile Trends - Oskarem branży mobile w kategorii "Innowacja". Aplikacja służy rozpoznawaniu dzieł sztuki utraconych w wyniku II Wojny Światowej.

Bardzo cieszy nas fakt, że innowacyjny charakter aplikacji ArtSherlock został doceniony, podkreśla Krzysztof Kaczmar, prezes Zarządu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy. ArtSherlock to przełomowe rozwiązanie, pierwsze tego typu na świecie. To kolejny krok na drodze do unowocześnienia i podniesienia skuteczności odnajdywania i identyfikacji dzieł sztuki, utraconych przez Polskę w wyniku II wojny światowej.

ArtSherlock to aplikacja powstała w partnerskiej współpracy Fundacji Communi Hereditate i Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy. Korzysta z bazy zaginionych dzieł sztuki Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (63.000 obiektów). Do tej pory została zainstalowana w ponad 7.000 smartfonów w 30 krajach świata i użyta 15 000 razy.

Z aplikacji może korzystać każda osoba, która zainstaluje ją na swoim telefonie. Jej kluczowa wartość polega na zwiększeniu skali poszukiwań. Do tej pory wyłącznie ekspert mógł zidentyfikować, czy dany obiekt należy do poszukiwanych, utraconych dzieł sztuki. Obecnie może to zrobić każdy posiadacz smartfona.

Jak działa aplikacja?

Pierwszym krokiem jest instalacja aplikacji na smartfonie. Funkcjonuje ona na wszystkich systemach operacyjnych, w wersji zarówno polskiej jak i angielskiej. Następnie za jej pomocą należy zrobić zdjęcie interesującego nas obiektu. Jest on porównywany z cyfrową bazą dzieł zaginionych, prowadzoną przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego na tej podstawie identyfikowany lub nie, jako obiekt utracony podczas II wojny światowej.

Mobile Trends

Mobile Trends Awards to konkurs dla najlepszych projektów i rozwiązań mobilnych. Zwycięzców w dziesięciu kategoriach (m.in. "Kampania marketingowa", "M - commerce", "Mobilny startup") wybrała kapituła, składająca się z ekspertów z branży mobile i IT. Swój głos mieli także internauci - ich wybór był równoznaczny z dwoma głosami kapituły.