Najwyższe, światowe standardy zabezpieczeń, wielopoziomowa autoryzacja transakcji, specjaliści monitorujący system 24 godziny na dobę - robimy wszystko, aby zapewnić Ci pełne bezpieczeństwo podczas korzystania z Citibank Online. Pamiętaj jednak, że również od Ciebie zależy bezpieczeństwo Twoich środków!

Aktualności

Przypominamy, że korzystając z bankowości internetowej na smartfonie lub tablecie warto zadbać o bezpieczeństwo urządzenia, z którego korzystamy.

Smartfony i tablety działają podobnie jak komputery: posiadają systemy operacyjne (np. Android, iOS), pamięć służącą do przechowywania danych oraz zainstalowane programy. Fabryczne zabezpieczenia i ustawienia systemów operacyjnych naszych urządzeń mobilnych chronią zainstalowane na nich aplikacje i dane. W celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych danych, dostęp do aplikacji z poziomu innych programów jest ograniczony przez system operacyjny – działają one wyłącznie w ramach przydzielonej im przestrzeni tj. jedna aplikacja nie może korzystać z zasobów, z których korzystają inne.

Użytkownicy czasem decydują się ingerować w ustawienia systemu operacyjnego urządzenia poprzez tzw. rooting (system Android) lub jailbreaking (system IOS). Efektem tego jest praca urządzenia na uprawnieniach administratora, która poprzez rezygnację z pewnych elementów bezpieczeństwa systemu może znacznie ułatwić możliwość przejęcia przez osoby trzecie kontroli nad urządzeniami mobilnymi.

Rooting oraz jailbreaking urządzenia stwarza duże zagrożenie także dla bezpieczeństwa bankowej aplikacji mobilnej, ponieważ wyłącza ograniczenia i pozwala innym aplikacjom na pełen dostęp do wszystkich zasobów urządzenia oraz ingerencję w przestrzeń dedykowaną dla aplikacji bankowej. Proces przejścia na taki tryb nie jest zabroniony dla użytkowników, ale w przypadku osób z małym doświadczeniem informatycznym i nie posiadających wystarczającej wiedzy o systemie operacyjnym urządzenia może znacząco zwiększyć ryzyko infekcji urządzenia szkodliwym oprogramowaniem i tym samym możliwość przejęcia kontroli nad urządzeniem przez osoby trzecie.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa korzystania z bankowości mobilnej, Citi Handlowy wprowadził ostatnio w aplikacji Citi Mobile® mechanizm wykrywający rooting / jailbreaking urządzenia. W przypadku wykrycia, użytkownik przed zalogowaniem do aplikacji Citi Mobile® otrzyma komunikat ostrzegający o zagrożeniu. Powiadomienie może pojawić się również w sytuacji, gdy aplikacja Citi Mobile® próbuje uruchomić się w trybie administratora, ale użytkownik nie dokonał świadomie opisanych powyżej zmian w systemie operacyjnym, co może być skutkiem działania wirusa na urządzeniu.

Wspomniany komunikat pojawi się tylko jeden raz - użytkownik musi zdecydować czy jest świadomy ryzyka i chce kontynuować czy zrezygnować z korzystania z aplikacji Citi Mobile® na tym urządzeniu.

W przypadku pojawienia się komunikatu o zagrożeniu, rekomendujemy nie korzystanie z bankowości mobilnej na takim urządzeniu. Jeśli masz wątpliwości lub podejrzewasz, że jest to wynikiem działania wirusa prosimy o kontakt z Bankiem w celu otrzymania dalszych instrukcji postępowania.

Archiwum aktualności