Zasady bezpiecznego korzystania z CitiDirect®
Niezależnie od wielopoziomowych zabezpieczeń zastosowanych przez Bank, Użytkownik powinien zdawać sobie sprawę z zagrożeń występujących w Internecie i stosować się do poniższych zasad:
- Adres logowania do systemu CitiDirect (https://portal.citidirect.com/) wprowadzaj ręcznie w pasku adresu przeglądarki lub dodaj go do „Ulubionych”. Nigdy nie wyszukuj strony logowania w wyszukiwarce internetowej, gdyż w wynikach wyszukiwania mogą znajdować się fałszywe strony utworzone przez oszustów.
- Przed rozpoczęciem logowania upewnij się, że jesteś na właściwej, bezpiecznej stronie portalu. W oknie przeglądarki, na pasku adresu musi być widoczna zamknięta kłódka oznaczająca połączenie szyfrowane. Adres strony musi zaczynać się od „https”.
- Strona internetowa CitiDirect zabezpieczona jest certyfikatem wystawionym przez firmę Symantec. Przed logowaniem do serwisu sprawdź aktualność oraz wystawcę tego certyfikatu.
- Nigdy nie ignoruj ostrzeżeń przeglądarki o błędach, a w szczególności o błędach certyfikatu. Jeśli stwierdzisz błąd certyfikatu lub jego rozbieżność z powyższymi danymi, niezwłocznie zgłoś ten fakt do Banku.
- Nie korzystaj z serwisu bankowości internetowej z publicznej sieci Wi-Fi (np. w kafejkach internetowych, bibliotece).
- Nie zostawiaj otwartego okna CitiDirect, gdy oddalasz się od komputera choćby na chwilę, a po zakończonej pracy wyloguj się z systemu.
- Używaj zapory sieciowej (firewall), która pomaga chronić komputer przed atakami z sieci, stosuj oprogramowanie antywirusowe oraz regularnie aktualizuj zarówno oprogramowanie antywirusowe, jak i system operacyjny.
- Na bieżąco aktualizuj przeglądarkę oraz wtyczki Java, aby posiadać ich wersje wskazane aktualnie przez Citi Handlowy.
- Uważaj na złośliwe oprogramowanie rozsyłane za pomocą poczty elektronicznej. Nie otwieraj załączników, nie uruchamiaj linków zawartych w wiadomościach od nadawców, których nie znasz. Nawet jeśli załącznik pochodzi od osoby znajomej, sprawdź go najpierw programem antywirusowym.
- Nie odpowiadaj na wiadomości e-mail ani telefony z prośbą o podanie danych osobowych, numeru PIN, numeru karty SafeWord lub jednorazowych kodów dostępu.
- Nie udostępniaj nikomu dostępu do aplikacji mobilnej CitiDirect
- Nie udostępniaj nikomu Twojej karty SafeWord, nie ujawniaj kodu PIN oraz nigdzie go nie zapisuj. Nie ujawniaj osobom nieupoważnionym również numeru karty SafeWord. Twoja karta SafeWord – generator dynamicznych haseł jednorazowych – czyni CitiDirect odpornym na próby przejęcia hasła. Noś ją przy sobie lub przechowuj w bezpiecznym miejscu, a PIN do karty zapamiętaj i nigdzie nie utrwalaj ani nie ujawniaj osobom trzecim. Wszelkie czynności wykonane w CitiDirect są rejestrowane. Każda operacja wykonana za pomocą Twojej karty będzie traktowana jako Twoja.
- W przypadku utraty lub uszkodzenia karty SafeWord należy niezwłocznie skontaktować się z CitiService w celu zablokowania dostępu do CitiDirect. Jeśli podejrzewasz, że ktoś mógł poznać Twój PIN do karty SafeWord, natychmiast go zmień.
Jak sprawdzić ważność certyfikatu?
  Uwaga: Citi Handlowy nigdy nie kontaktuje się z Klientami, aby spytać o hasła do systemów, PIN-y do kart SafeWord czy też jakiekolwiek informacje generowane przez karty SafeWord.
Jak zmienić kod PIN do karty SafeWord?
  Uwaga: Prosimy o zgłaszanie podejrzanych sytuacji na infolinię CitiService.W razie zauważenia nietypowej aktywności na koncie, otrzymania telefonu od osoby podejrzanej o podszywanie się pod pracownika naszego Banku lub zaobserwowania innych zdarzeń mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa danych, prosimy o niezwłoczny kontakt z CitiService pod numerem: (22) 690 19 81 lub pod adresem citiservice.polska@citi.com.