Konkurs Emerging Market Champions
Promujemy liderów przedsiębiorczości
Ideą konkursu Emerging Market Champions, organizowanego od 2014 r. przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy jest wyłanianie i honorowanie liderów przedsiębiorczości rozwijających działalność poza granicami kraju. Nagroda jest przyznawana polskim firmom dokonującym ekspansji zagranicznej, a także podmiotom z rynków wschodzących, które z sukcesem inwestują w Polsce, przyczyniając się do wzrostu zatrudnienia oraz rozwoju gospodarczego kraju.
Tegoroczna edycja została wzbogacona o nową kategorię e-commerce.
Na liście laureatów dotychczasowych edycji konkursu znajdują się: KGHM Polska Miedź S.A. (I edycja), Grypa Nowy Styl, Samsung Electronics (II edycja), Amica S.A., Cemex Polska sp. z o.o. (III edycja), Grupa Maspex, LG Chem Poland sp. z o.o. (IV edycja).
Zasady konkursu
Zgłoszenie konkursowe odbywa się w ramach nominacji przyznanej przez Radę Ekspertów – grono prawie 300 osób ze środowisk gospodarczych, biznesowych, akademickich, dziennikarskich i przedstawicieli korpusu dyplomatycznego. Wymogiem formalnym przystąpienia do konkursu jest minimum trzyletnia historia działalności na rynku oraz zasięg działania wykraczający poza granice jednego kraju. Spośród nadesłanych nominacji zwycięzców w 3 kategoriach wyłania Kapituła Konkursu, pod przewodnictwem dr Andrzeja Olechowskiego, Przewodniczącego Rady Nadzorczej Banku. Kapituła ocenia skalę inwestycji, sprawność funkcjonowania firmy na rynkach zagranicznych oraz zasięg geograficzny ekspansji, a w przypadku firm inwestujących w Polsce, również ich wpływ na lokalny rynek pracy. W kategorii e-commerce brane pod uwagę będą zaimplementowane technologie cyfrowe w procesie produkcji i sprzedaży.
Gala finałowa
Wręczenie nagród odbyło się podczas sesji plenarnej, 28 września 2018r., w trakcie Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie.
Badania
Uzupełnieniem projektu są coroczne badania diagnozujące klimat prowadzenia biznesu w Polsce oraz globalny potencjał krajowych firm. Ich celem jest zidentyfikowanie kluczowych czynników gwarantujących sukces firmy poza granicami kraju.
- Badanie Strategie sprzedaży na rynkach zagranicznych - raport Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy, Millward Brown, 2017
- Badanie "Jak zdobywać rynki zagraniczne" - raport Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy, Millward Brown, 2016
- Badanie "Jak konkurować na rynkach zagranicznych" - raport Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy, Millward Brown, 2015
- Badanie "Jak zdobywać rynki zagraniczne" - raport Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy, PBS, 2014