Tutaj znajdziesz odpowiedź na większość wątpliwości i pytań związanych z bankowością internetową
Korzystając z Citibank Online, masz dostęp do informacji o swoich rachunkach o każdej porze i z dowolnego miejsca.
Pierwszym krokiem do korzystania z Citibank Online jest aktywacja usługi. Aby zarejestrować się do serwisu wejdź na www.citihandlowy.pl i z menu Rejestracja w systemie wybierz Citibank Online. W procesie rejestracji będzie potrzebny numer Twojej karty oraz telefon, którego numer podawałeś na wniosku.
W trakcie rejestracji utworzysz swoją Nazwę Użytkownika oraz Hasło, którymi będziesz logować się do Citibank Online.
Ze względów bezpieczeństwa nie ujawniaj Nazwy Użytkownika ani Hasła osobom trzecim oraz ich nie zapisuj.
Jeśli przez 3 następujące po sobie próby nie udało Ci się zalogować do Citibank Online, Twoje hasło zostało zablokowane. Aby je odblokować należy przejść do strony: Odblokuj hasło System poprosi Cię o podanie: Nazwy Użytkownika, numeru karty, daty ważności karty, Twojej daty urodzenia oraz jednorazowego kodu SMS (który otrzymasz na swój numer telefonu). Po weryfikacji tych danych system poprosi o ustawienie nowego hasła. Przejdź do: Odblokuj hasło
Jeśli nie pamiętasz swojej Nazwy Użytkownika należy przejść do strony:
Przypomnij Nazwę Użytkownika.
System poprosi Cię o podanie: Nazwy Użytkownika, numeru karty, daty ważności karty, Twojej daty urodzenia oraz jednorazowego kodu SMS (który otrzymasz na swój numer telefonu). Po weryfikacji tych informacji system wyświetli na ekranie Nazwę Użytkownika oraz zaszyfrowany numer karty. Po kliknięciu w przycisk ‘Dalej’ system przekieruje Cię na stronę logowania.
Przejdź do: Przypomnij Nazwę Użytkownika
Jeśli przez 3 następujące po sobie próby nie udało Ci się zalogować do Citibank Online, Twoje hasło zostało zablokowane. Aby je odblokować należy przejść do strony: Odblokuj hasło System poprosi Cię o podanie: Nazwy Użytkownika, numeru karty, daty ważności karty, Twojej daty urodzenia oraz jednorazowego kodu SMS (który otrzymasz na swój numer telefonu). Po weryfikacji tych danych system poprosi o ustawienie nowego hasła. Przejdź do: Odblokuj hasło
Należy zalogować się do Citibank Online, a następnie wybrać link w prawym, górnym rogu Citibank Online zarządzanie profilem. Kolejnym krokiem jest wybór opcji "Zmień hasło"
Poniższe wskazówki pomogą Ci stworzyć dobre hasło. Dzięki nim będzie ono trudne do odgadnięcia dla innych osób oraz pomoże chronić dostęp do Twojego konta.
Wskazówki | Przykłady |
---|---|
Hasło musi zawierać przynajmniej: 8 znaków; jedną cyfrę; jedną dużą i jedną małą literę Hasło nie może zawierać: - polskich liter (ą, ę, ć itp.) - następujących znaków specjalnych: ( ) , ; @ ~ ` dwóch identycznych znaków (np. 44) - trzech kolejnych cyfr (np.123) bądź liter (np. abc) zestawionych bezpośrednio po sobie |
Dobre hasła: Mrt45gas Fireman23a Złe hasło: ABChrw123 |
Nie używaj pojedynczych słów, które z łatwością mogą zostać odnalezione w słowniku. |
Złe hasło: Bingo |
Nie używaj swojego imienia, imion swoich dzieci i krewnych, dat urodzin ani żadnych innych danych, które inne osoby mogą łatwo zdobyć. |
Złe hasło: Maciek1975 |
Nie używaj hasła, które zawiera część nazwy Twojego użytkownika lub adresu e-mail. |
Złe hasło: Maciekpass (gdy użytkownikiem jest Maciek) |
Należy zalogować się do Citibank Online, a następnie wybrać link w prawym, górnym rogu Citibank Online zarządzanie profilem. Kolejnym krokiem jest wybór opcji "Zmień Nazwę Użytkownika". Zmiany dokonuje się poprzez podanie nowej Nazwy Użytkownika i zatwierdzić ja przez wpisanie hasła.
W przypadku wymiany karty (wygaśnięcie okresu ważności) należy ponownie zarejestrować ją w systemie Citibank Online. W tym celu zostaniesz poproszony o wpisanie jej numeru i podanie kodu PIN. Dane te podaje się tylko raz. Kolejne logowania do systemu będą odbywać się za pomocą identyfikatora oraz hasła, ustawionych podczas rejestracji.
Tak. Aby mieć dostęp do konta należy zarejestrować się każdego typu kartą, której się używa. Powinno się osobno zarejestrować kartę kredytową i kartę debetową. Osoba, która posiada oba typy kart, a rejestruje się tylko kartą kredytową, nie będzie miała dostępu do funkcjonalności konta.
Nie ma możliwości dowolnego modyfikowania funkcjonalności Citibank Online. Standardowo cały pakiet usług dostępnych przez Internet jest do dyspozycji klienta. Wprowadzone przez Citibank zabezpieczenia, przy zachowaniu odpowiednich środków bezpieczeństwa ze strony klienta, sprawiają ze bankowość internetowa Citibank Online jest w pełni bezpieczna.
Brak możliwości wykonania operacji w Citibank Online może być spowodowany przetwarzaniem danych, które zazwyczaj ma miejsce w późnych godzinach wieczornych tj. pomiędzy godz. 22:30 a 23:30 i trwa około 30 minut, lub w godzinach porannych (20-30 minut) około godziny 8:00. W tym czasie mogą być niedostępne następujące funkcje:
Otwieranie lokat może być niedostępne w godzinach 22.30 - 8.00. Wszystkie pozostałe funkcje, czyli Wyciąg Online, zmiana PIN, sprawdzenie kursów walut oraz wysyłanie wiadomości, dostępne są przez całą dobę.
Czasowa niedostępność niektórych funkcji Citibank Online może wystąpić w późnych godzinach wieczornych - 30 minut między 22:30 a 23:30, oraz we wczesnych godzinach porannych - 20-30 minut około godziny 8:00.
Otwieranie lokat może być niedostępne w godzinach 22:30 - 8:00.
W późnych godzinach wieczornych oraz we wczesnych godzinach porannych, czasowo niedostępne mogą być następujące funkcje:
Wszystkie pozostałe funkcje, czyli Wyciąg Online, sprawdzenie kursów walut oraz wysyłanie wiadomości, dostępne są przez całą dobę.
W przypadku podejrzenia albo stwierdzenia utraty lub przejęcia Twoich danych do logowania prosimy o niezwłoczny kontakt z Bankiem poprzez Citi Phone (+48 22) 692 20 90, w celu zablokowania konta. Dowiedz się więcej na temat bezpiecznej bankowości online – sprawdź.
Korzystanie z Citibank® Online i Citi Mobile® przez Klienta wymaga użycia odpowiednich urządzeń oraz oprogramowania umożliwiającego uzyskanie przez Klienta dostępu do Citibank Online i Citi Mobile, w tym:
Przy korzystaniu z serwisu Citibank Online zalecamy posiadanie zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego oraz używanie najnowszej wersji przeglądarki internetowej.
W Citibank Online można wykonywać przelewy jednorazowe do odbiorców, którzy nie byli wcześniej dodani do Twojej listy. Każda taka operacja jest aktywowana jednorazowym kodem, wysyłanym w wiadomości SMS lub dostępnym w Automatycznym Bankierze.
Zdefiniować, czyli dodać nowego odbiorcę lub zmienić dane dotychczasowego odbiorcy można: samodzielnie w Citibank Online, u Doradcy CitiPhone lub w oddziale Banku.
Wiadomości SMS z kodami aktywacyjnymi otrzymujesz natychmiast (maksymalny czas oczekiwania to 10 sekund od zlecenia transakcji).
Nowy kod aktywacyjny zostanie przesłany do Ciebie po ponownym wypełnieniu formularza przelewu.
Przelew do Urzędu Skarbowego można wykonać kontaktując się z CitiPhone lub korzystając z Citibank Online.
W Citibank Online wystarczy wybrać pozycję „Przelewy i płatności / Przelew do Urzędu Skarbowego” lub wybrać odpowiednią pozycję z listy z zakładki „Szybki przelew”. Następnie należy wypełnić formularz podając:
Księgowanie przelewów przychodzących na rachunki bieżące (system Elixir)
Dni robocze:
I sesja od 10:30
II sesja od 14:30
III sesja od 17:30
Księgowanie przychodzących przelewów walutowych i przelewów zagranicznych w PLN - dni robocze, niezwłocznie po otrzymaniu
Księgowanie przelewów przychodzących z rachunków korporacyjnych w naszym banku
Dni robocze:
I sesja około 10:20
II sesja około 12:30
III sesja około 14:00
IV sesja około 16:00
V sesja około 18:00
VI sesja około 18:55
Księgowanie przychodzących przelewów Sorbnet
- dni robocze, niezwłocznie po otrzymaniu
Księgowanie przelewów przychodzących na rachunki karty kredytowej
- dni robocze, w czasie przetwarzania danych
Księgowanie przelewów między rachunkami Klientów indywidualnych w naszym banku
- codziennie w czasie rzeczywistym
Bank zastrzega sobie prawo do zaksięgowania przelewu w innych godzinach bez wcześniejszego powiadomienia.
Godziny składania zleceń na poszczególne sesje (system Elixir) dla przelewów wychodzących
Dni robocze:
I sesja 8:00
II sesja 12:15
III sesja 15:30
Realizacja przelewów walutowych i przelewów zagranicznych w PLN
- przelewy zautoryzowane przez bank do godziny 14 – ten sam dzień
- przelewy zautoryzowane przez bank po godzinie 14 – następny dzień roboczy
Realizacja przelewów na rachunki korporacyjne w naszym banku
- dni robocze, co 15 minut, od godziny 7:30 do 17:30
Realizacja przelewów zleconych w dni wolne od pracy
- najbliższy dzień roboczy
Realizacja przelewów między rachunkami Klientów indywidualnych w naszym banku
- codziennie w czasie rzeczywistym
Bank zastrzega sobie prawo do zaksięgowania przelewu w innych godzinach bez wcześniejszego powiadomienia
Z przyczyn technicznych nie jest dozwolone używanie w nazwie odbiorcy i tytule przelewu następujących znaków:
~ ` ! $ % ^ _ + = { } | [ ] : ; " ? < > "Enter"
Tytuł przelewu powinien być wprowadzony jednym ciągiem bez oddzielania poszczególnych linii klawiszem "Enter".
IBAN jest to międzynarodowy standard numeracji rachunków bankowych. Numer rachunku w formacie IBAN składa się z dwuliterowego kodu kraju (np. dla Polski jest to PL) oraz z ciągu cyfr (w przypadku Polski 26 znaków liczbowych). Przykładowy numer rachunku w standardzie IBAN to PL 17 1030 0019 XXXX XXXX XXXX XXXX, gdzie:
- PL to kod kraju, - 17 to cyfra kontrolna, - 1030 0019 to identyfikator Citi Handlowy, - XXXX XXXX XXXX XXXX to numer rachunku Klienta.
NRB to format rachunku bankowego obowiązujący we wszystkich bankach. W przypadku Banku Handlowego w Warszawie S.A. jest to 10300019.
Przelew SEPA można zlecić do wszystkich krajów Unii Europejskiej. Przelew ten można wykonać jedynie w EURO. W procesowaniu przelewu nie korzysta się z banków pośredniczących, co po pierwsze obniża jego koszt, po drugie skraca czas procesowania (w porównaniu do zwykłego przelewu zagranicznego).
Szczegółowy opis przelewów zewnętrznych, pojawia się następnego dnia roboczego po dokonaniu przelewu. Jest to związane z nocnym przetwarzaniem danych.
Dla prawidłowej realizacji przelewu z datą przyszłą środki powinny być dostępne na rachunku na jeden dzień roboczy przed datą wykonania przelewu. Brak środków w wystarczającej wysokości spowoduje anulowanie dyspozycji. Przelewy z datą przyszłą wliczone są do dziennego limitu transakcji wykonywanych w Citibank Online.
"Lista odbiorców" to samodzielnie utworzona lista, w której podane są stałe dane beneficjenta (nazwa odbiorcy, numer rachunku, tytuł przelewu). Aby dodać nowego odbiorcę do listy należy wybrać w menu pozycję "Nowy odbiorca". Po zapisaniu instrukcji można wpisując tylko kwotę i tytułu przelewu.
W każdej chwili możesz zmodyfikować ich dane. Z menu "Lista odbiorców" należy wybrać opcję "Edycja odbiorcy", wprowadzić i zaakceptować zmiany. Następnie należy aktywować zmienione dane odbiorcy.
W celu usunięcia odbiorcy z listy przelewów wybierz opcję ‘Przelewy > Lista odbiorców’. Następnie klikając [+] rozwiń odbiorcę, którego chcesz usunąć, a kiedy system wyświetli dane odbiorcy kliknij ‘Usuń odbiorcę’.
Formaty historii rachunku, dostępne do pobrania ze stron Citibank Online, obsługiwane są przez najbardziej popularne programy do zarządzania finansami (MS Money, Quicken). Plik z rozszerzeniem CSV umożliwia przeglądanie, modyfikację i drukowanie transakcji w programie Microsoft Excel.
Tak. Citibank Online udostępnia opcję "Przelewy zbiorcze", gdzie można wskazać jednocześnie kilku odbiorców, podać kwoty i określić daty realizacji tych przelewów. Wszystkie te przelewy (również z datą przyszłą) wliczone są do dziennego limitu przelewów w dniu ich zlecania. Opcja przelewy zbiorcze nie jest dostępna dla płatności kartą kredytową.
Citibank Online pozwala na wyświetlenie operacji na rachunku w określonym przez Ciebie okresie. Na ekranie "Szczegóły i wykaz operacji na rachunkach" wybierz opcję "Wyszukaj operacje za dany okres" (bezpośrednio nad historią operacji). Następnie podaj interesujący Cię okres. System wyświetli wszystkie transakcje dokonane na Twoim rachunku w podanym przedziale czasowym.
Tak. Przeliczenie walut nastąpi według aktualnego kursu.
Nie. Przelewy zbiorcze można wykonywać jedynie z rachunków bieżących. Aby dokonać płatności kartą kredytową, należy wybrać opcję przelewu do innego banku.
Nie. Płatności kartą kredytową mogą być realizowane tylko jako przelewy z datą bieżącą.
Tak. Po wybraniu odbiorców pojawia się ekran, na którym należy podać kwoty i daty realizacji przelewów. Jeżeli dla któregokolwiek przelewu kwota nie zostanie podana, taki przelew nie będzie zrealizowany.
Tak. Z menu "Przelewy" należy wybrać opcję "Lista stałych zleceń", następnie rozwinąć konkretny przelew klikajc [+], wybrać opcję "Zmień", wprowadzić i zaakceptować zmiany. Zmian można tez dokonać z poziomu kalendarza bankowego (Przelewy → Kalendarz bankowy), przechodząc do konkretnej daty, a następnie przejść do edycji wybranego zlecenia przypadającego na ten dzień.
Przelewem zagranicznym jest każdy przelew zewnętrzny realizowany w walucie obcej, bez względu na to, w którym banku znajduje się rachunek odbiorcy przelewu. Również przelewy w walucie obcej do banków w Polsce oraz przelewy w PLN do banków zagranicą traktowane są jak przelewy zagraniczne.
Opłaty za przelewy zagraniczne, pobierane przez Citi Handlowy, znajdziesz w Tabeli Opłat i Prowizji.
Zlecając przelew zagraniczny w walucie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) ale do kraju nie będącego członkiem EOG bądź przelew w innej walucie ale do kraju będącego członkiem EOG należy liczyć się z możliwością, doliczenia przez bank korespondencyjny lub bank Odbiorcy dodatkowych kosztów związanych z przelewem. Są to tzw. koszty banku zagranicznego i nie są one zależne od Citi Handlowy. W chwili zlecenia określasz, czy koszty te obciążą Twój rachunek, czy też pokryje je odbiorca przelewu. W przypadku wskazania obciążenia rachunku Citi Handlowy i naliczenia dodatkowych opłat, Bank pobierze opłatę zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji. W drugim przypadku, pomniejszą one kwotę przelewu, jaka zostanie zaksięgowana na rachunku odbiorcy.
W przypadku przelewów do krajów Unii Europejskiej, bank odbiorcy może także naliczyć dodatkową opłatę, jeżeli na przelewie brakuje wszystkich wymaganych informacji. Opłata ta jest niezależna od opłaty związanej z kosztami banku korespondenta.
Tak. Jeżeli jesteś posiadaczem Konta Osobistego Citibank możesz zlecić wykonanie przelewu zagranicznego.
Przelew zagraniczny możesz zlecić w Citibank Online (opcja 'Przelewy > Przelewy i zlecenia stałe, a następnie wybór sekcji "Odbiorca zagraniczny" jeśli odbiorca jest już zdefiniowany lub "Przelew do nowego odbiorcy" jeśli odbiorca nie został uprzednio zdefiniowany), dzwoniąc do CitiPhone lub w dowolnym oddziale Citi Handlowy.
Przelew zagraniczny możesz zlecić w Citibank Online (opcja 'Przelewy > Przelewy i zlecenia stałe, a następnie wybór sekcji "Odbiorca zagraniczny" jeśli odbiorca jest już zdefiniowany lub "Przelew do nowego odbiorcy" jeśli odbiorca nie został uprzednio zdefiniowany).Pamiętaj o precyzyjnym wpisaniu danych odbiorcy przelewu. W razie nieprawidłowości przelew taki może nie zostać zrealizowany lub bank odbiorcy może obciążyć Cię dodatkowymi kosztami za jego realizację.
Aby zlecić przelew zagraniczny musisz posiadać następujące informacje:
Dane niezbędne do zlecenia przelewu zagranicznego na rachunek w Citi Handlowy:
SWFIT jest to skrót od angielskiej nazwy Stowarzyszenia Banków na Rzecz Komunikacji Międzynarodowej i zarazem nazwa systemu wymiany informacji pomiędzy bankami z różnych państw. Skrót BIC oznacza wyłącznie kod wykorzystywany do identyfikacji banku beneficjenta w przypadku realizowania przelewów międzynarodowych. W Polsce jako synonimu kodu banku używa się zwyczajowo skrótu SWIFT, może on jednak być stosowany zamiennie ze skrótem BIC.
Poprawny format kodu BIC/SWIFT to 8 lub 11 znaków, gdzie kod 8 znakowy identyfikuje bank, natomiast możliwe dodatkowe 3 znaki, są wykorzystywane do określenia np. oddziału banku.
Kod BIC/SWIFT zawsze składa się z co najmniej 8 znaków.
Kod SWIFT Citi Handlowy to: CITIPLPX.
Jeżeli chcesz dokonać przelewu zagranicznego, znasz numer rachunku odbiorcy oraz nazwę banku beneficjenta, natomiast nie posiadasz kodu BIC/SWIFT możesz spróbować odnaleźć go na stronie internetowej danego banku. Pamiętaj jednak - jeżeli nie masz pewności czy posiadasz właściwy kod, poproś odbiorcę przelewu o podanie poprawnego kodu BIC/SWIFT.
Jeżeli nie znasz kodu BIC/SWIFT banku beneficjenta i nie jesteś w stanie go uzyskać, możesz zamiast niego podać dokładną nazwę i adres banku beneficjenta. Pamiętaj jednak, że jeżeli zlecasz przelew do krajów Unii Europejskiej, oraz Islandii, Norwegii i Liechtensteinu kod BIC/SWFIT jest wymaganą informacją. Jeżeli nie zostanie on zamieszczony na poleceniu przelewu, bank odbiorcy może obciążyć Cię dodatkowymi kosztami z tytułu realizacji przelewu. Pamiętaj, że bank odbiorcy przelewu jest jednoznacznie identyfikowany tylko i wyłącznie przez kod BIC/SWIFT. Jeżeli zlecasz przelew zagraniczny podając jedynie nazwę i adres banku odbiorcy, istnieje prawdopodobieństwo, że kwota przelewu nie dotrze na wskazany rachunek. Dlatego właśnie rekomendujemy posługiwanie się kodem BIC/SWIFT.
Nie. Przelew zagraniczny możesz zlecić z rachunku prowadzonego w dowolnej walucie. Kwota przelewu zostanie przeliczona wg bieżącego kursu na walutę, w jakiej wykonywany będzie przelew. Informacji na temat bieżącego kursu walutowego udzieli Ci Doradca przyjmujący zlecenie przelewu. Jeżeli uznasz, że kurs walutowy danego dnia jest niekorzystny, możesz zrezygnować z wykonania przelewu i dokonać transakcji w późniejszym terminie. Dla przelewów w kwocie powyżej 10.000 dolarów lub równowartości tej kwoty istnieje możliwość negocjowania kursu, po jakim dokonane zostanie rozliczenie.
Przelewy zlecone w dniu roboczym do godz. 14 w walucie kraju będącego członkiem EOG, do banku znajdującego się na obszarze EOG realizowane są do końca następnego dnia roboczego.
Pozostałe przelewy zagraniczne Bank realizuje w możliwie najkrótszym czasie, nie później jednak niż w 5 dniu roboczym następującym po dniu przyjęcia dyspozycji.
Szczegółowe informacje dotyczące czasu realizacji przelewu uzyskasz w CitiPhone oraz w oddziale.
Tak. Kwota przelewu zostanie przeliczona na walutę uznawanego rachunku według kursu obowiązującego w Banku w momencie księgowania przelewu np. jeśli na rachunek w EUR przesłany zostanie przelew transgraniczny w GBP, kwota przelewu zostanie przeliczona zgodnie z obowiązującym kursie GBP/EUR i zaksięgowana na rachunku w EUR.
Aktualne kursy są dostępne w oddziałach Banku, w CitiPhone oraz Citibank Online.
W Citibank Online możesz je znaleźć na stronie: Kursy walut
Na podstawie zgłoszenia Klienta Bank rozpoczyna postępowanie wyjaśniające status realizacji przelewu transgranicznego. Zgłoszenie może zostać przekazane w oddziale Banku, CitiPhone lub Citibank Online.
Bank nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie przelewu transgranicznego, jeżeli wynika ono z wystąpienia siły wyższej lub zapobiegania wprowadzaniu do obiegu środków pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł. Ponadto Bank nie odpowiada za opóźnienie w realizacji, niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie przelewu wynikłe z przyczyn leżących po stronie beneficjenta lub Klienta (zleceniodawcy).
Jeśli brak realizacji przelewu wynika z przyczyn leżących po stronie Klienta, Bank uzna konto Klienta w momencie odzyskania kwoty objętej zleceniem. Kwota uznania będzie stanowić kwotę przelewu pomniejszoną o ewentualne koszty związane z przeprowadzonym postępowaniem wyjaśniającym.
Zgodnie z regulacją UE 2560/2001 wszystkie przelewy w EURO wykonywane na rzecz beneficjentów posiadających konta w bankach na terenie Unii Europejskiej muszą zawierać:
Kod BIC to adres swiftowy banku składający się z 8 lub 11 znaków.Zarówno kod BIC jak i numer rachunku beneficjenta w formacie IBAN można uzyskać od beneficjenta.
Aby w przyszłości uniknąć tych kosztów należy ustalić z beneficjentem numer IBAN i kod BIC, na jakie należy wysłać przelewy.
Opłaty, którymi został obciążony rachunek nie są opłatami pobieranymi przez Citi Handlowy. Są to opłaty naliczone przez bank beneficjenta przelewu, przeznaczone na pokrycie kosztów poniesionych przez bank beneficjenta przelewu z tytułu konieczności ręcznego procesowania przelewu. Bank beneficjenta może obciążyć takimi kosztami nadawcę przelewu na podstawie regulacji UE 2560/2001, która obowiązuje we wszystkich krajach Unii Europejskiej (czyli również w Polsce).
Rachunek zostanie obciążany ww. kosztami jeżeli zainicjowany przelew w Euro nie będzie zawierał kodu BIC i / lub numeru rachunku beneficjenta w formacie IBAN.
W związku z obecnym procesem przesyłania informacji pomiędzy bankami, zwykle rachunek zostanie obciążony kosztami w kolejnym miesiącu kalendarzowym. Ponieważ jednak część banków stosuje kwartalne rozliczenia kosztów, może się zdarzyć, że rachunek zostanie obciążony za nieprawidłowo sformatowane przelewy np. po 3 miesiącach od ich dokonania.
Każdorazowo, przed dokonaniem obciążenia rachunku kwotą kosztów podanych przez bank beneficjenta, Citi Handlowy sprawdzi zasadność żądania banku beneficjenta.
W celu wyjaśnienia wątpliwości prosimy o kontakt z CitiPhone lub z dowolnym oddziałem Citi Handlowy.
Będzie to rachunek, z którego wykonany był przelew lub, w przypadku braku środków na tym rachunku, inny rachunek bieżący Klienta, którego saldo jest wystarczające do pokrycia kwoty kosztów.
Z reguły kwoty te zawierają się w granicach 5-10 EUR (w zależności od praktyki stosowanej przez bank beneficjenta). Są to koszty dodatkowe w stosunku do opłat i prowizji pobieranych dotychczas przez banki zagraniczne, a związanych z procesowaniem przelewów zagranicznych.
Nie wszystkie banki wprowadziły praktykę naliczania kosztów za przelewy w Euro wysłane niezgodnie z opisanymi powyżej standardami.
Obowiązek podawania kodu BIC i numeru konta w formacie IBAN dotyczy tylko płatności w Euro do krajów Unii Europejskiej oraz Islandii, Norwegii i Luksemburga i tylko te płatności mogą być obciążone dodatkowymi kosztami.
Sugerujemy jednak stosowanie takiej praktyki dla wszystkich przelewów zagranicznych.
W przypadku, gdy na żadnym z rachunków bieżących Klienta nie będzie środków wystarczających do pokrycia kwoty kosztów, koszty te zostaną zaksięgowane w debet rachunku, z którego przelew został zrealizowany.
Tak. Bank umożliwia obejrzenie i pobranie elektronicznej wersji wyciągu każdemu Klientowi posiadającemu w Citi Handlowy Konto Osobiste, Rachunki Oszczędnościowe lub Kartę Kredytową.
Każdy Klient posiadający w Citi Handlowy Konto Osobiste, Rachunki Oszczędnościowe lub Kartę Kredytową. Po zalogowaniu do Citibank Online, należy wybrać opcję "Produkty i usługi", a następnie "Wyciąg i historia transakcji". Wybranie okresu, za który ma być wyświetlony wyciąg, należy zatwierdzić. Wyciąg zostanie wyświetlony na ekranie.
Klient może złożyć dyspozycję otrzymywania wyciągów także w formie papierowej płatnej zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji dla danego produktu obowiązująca w Banku.
W dniu, w którym Wyciąg będzie udostępniony Bank wyśle wiadomość na wskazany główny adres e-mail. Jeśli Klient nie chce otrzymywać powiadomień o wystawieniu wyciągu można wyłączyć tę opcję.
W Citibank Online istnieje możliwość obejrzenia i pobrania wyciągów z ostatnich 36 miesięcy.
Wyciąg w formie papierowej można zamówić wykonując następujące kroki:
Tak. Do usługi CitiAlerts mogą zarejestrować posiadacze zarówno karty kredytowej, jak i konta osobistego. Jeśli Klient korzysta jednocześnie z karty kredytowej oraz konta osobistego, w trakcie aktywacji usługi może wybrać powiadomienia dla obydwu tych produktów.
Miesięczna opłata za korzystanie z CitiAlerts wynosi 6 zł za Pakiet Standard i 10 zł za Pakiet Premium.
Tak. Do każdego wybranego rodzaju powiadomienia możesz przyporządkować jeden albo wszystkie swoje rachunki, np. jeśli posiadasz trzy konta osobiste i chcesz wybrać powiadomienie o zmianie salda na koncie, musisz wybrać albo jedno, albo wszystkie swoje konta - nie możesz wskazać tylko dwóch spośród nich.
Niezależnie od liczby rachunków, dla których uruchomiona jest usługa, Klient płaci tylko jedną opłatę za usługę CitiAlerts: 6 zł za pakiet Standard, 10 zł za pakiet Premium.
Najprostszą i najszybszą metodą aktywacji usługi CitiAlerts jest samodzielna rejestracja w serwisie transakcyjnym Citibank Online Sprawdź.
Usługę CitiAlerts możesz również uruchomić konsultantów CitiPhone oraz w oddziale Citi Handlowy.
Powiadomienia SMS wysyłane są raz dziennie w pakiecie standard. Podczas rejestracji wybierasz przedział czasowy, w którym chcesz otrzymywać powiadomienia SMS.
Tak, możesz wybrać tylko jeden sposób otrzymywania powiadomień.
Opłaty za korzystanie z usługi CitiAlerts naliczane są w tym samym momencie co inne, stałe opłaty bankowe.
Tak. Wystarczy, że wybierzesz odpowiedni rodzaj powiadomienia. Powiadomienie o zbliżającym się terminie spłaty karty kredytowej jest dostępny zarówno w pakiecie Standard, jak i pakiecie Premium.
Rezygnacja z usługi CitiAlerts jest możliwa w serwisie bankowości elektronicznej Citibank Online. Wystarczy w sekcji CitiAlerts kliknąć przycisk Wyrejestruj. Rezygnacja z usługi jest bezpłatna.
W ramach usługi CitiAlerts powiadomienia wysyłane są raz dziennie lub natychmiast po zmianie na rachunku. Dokładny opis powiadomień znajdziesz tutaj.
Pakiety różnią się pod względem zakresu przekazywanych informacji oraz częstotliwości ich wysyłania. Pakiet Standard obejmuje podstawowe powiadomienia o Twoich rachunkach. W ramach pakietu Premium będziesz dotrzymywać dodatkowe powiadomienia np. o lokatach terminowych. Ponadto pakiet Premium obejmuje powiadomienia wysyłane w trybie natychmiastowym. Dokładny opis pakietów znajdziesz tutaj.
Usługa CitiAlerts zostanie uruchomiona w ciągu dwóch dni roboczych od momentu rejestracji.
W każdej chwili możesz zmienić swoje dane, które zapisałeś w trakcie rejestracji. Najprościej dokonasz tego w Citibank Online - w sekcji CitiAlerts. Swoje dane możesz również zmienić u Doradcy CitiPhone oraz w oddziale.
Tak. Jeśli posiadasz aktywną usługę powiadomień CitiAlerts i następnie aktywujesz usługę otrzymywania bezpłatnych powiadomień Citi Mobile, dostarczanie CitiAlerts przez SMS zostanie wyłączone.
Możesz ponownie włączyć powiadomienia SMS w ramach usługi Citi Alerts przez Citibank Online lub CitiPhone®, zachowując aktywowane powiadomienia Citi Mobile®. W tym przypadku zostanie naliczona opłata za CitiAlerts zgodnie z obowiązującym Tabelą Prowizji i Opłat dla danego produktu.
Lokaty
Tak, w Citibank Online można zerwać T lokaty oraz Lokaty terminowe o stałym oprocentowaniu. Poprzez Citibank Online nie można zrywać lokat promocyjnych.
W związku z nocnym przetwarzaniem danych mogą wystapić utrudnienia w otwarciu lokaty w Citibank Online w godzinach 22:30-24:00. Możesz założyć w takim przypadku lokatę samodzielnie przez Automatycznego Bankiera lub u Doradcy CitiPhone.
Zlecenia Stałe
Tak. Za pośrednictwem Citibank Online możliwe jest zaznaczenie opcji generowania potwierdzenia w momencie ustanowienia zlecenia stałego.
Do limitu dziennego wliczane są następujące transakcje finansowe zlecone danego dnia:
Wszystkie zlecenia stałe są monitorowane i każde z nich może być weryfikowane telefonicznie przez bank
Dzięki tej funkcji ustalisz automatyczna spłatę karty – w dniu spłaty karty kredytowej z Twojego konta zostanie automatycznie pobrana kwota spłaty - całkowita lub minimalna, w zależności od wybranej opcji.
Polecenie Zapłaty
Polecenie Zapłaty to wygodna, bezpieczna i szybka forma regulowania powtarzających się płatności, niezależnie od ich kwoty i częstotliwości. Dzięki Poleceniu Zapłaty opłaty za telefon, telewizję kablową, energię, gaz, prenumeratę i inne automatycznie obciążają Twoje konto osobiste.
Od momentu uruchomienia Polecenia Zapłaty Twoje rachunki będą regulowane automatycznie przez nasz bank. Jednocześnie, tak jak dotychczas, usługodawca będzie do Ciebie wysyłał faktury za usługi lub produkty.
Zalety Polecenia Zapłaty:
*W terminie 56 dni kalendarzowych od dnia obciążenia konta płatnością.
Polecenie Zapłaty możesz wygodnie ustanowić przez Internet (w serwisie Citibank Online) lub podczas jednej rozmowy z Doradcą CitiPhone (801 32 2484, 48 22 692 2484).
Usługa ta obejmuje następujących wierzycieli:
Jeśli Twój wierzyciel akceptuje rozliczenia w formie Polecenia Zapłaty i nie znajduje się na ww. liście, usługę możesz aktywować w tradycyjny sposób. W tym celu skontaktuj się z wierzycielem.
Tak. Na rzecz następujących usługodawców:
można ustanowić Polecenie Zapłaty u Doradcy CitiPhone, lub logując się do Citibank Online.
W ramach Polecenia Zapłaty możesz regulować zobowiązania o różnych kwotach lub terminach płatności (np. opłaty za telefon komórkowy). Przelew realizujemy w momencie otrzymania dyspozycji od Twojego wierzyciela.
W przypadku stałego zlecenia wskazujesz nam kwotę, termin realizacji oraz dane odbiorcy przelewu. Bank pamięta o regularnym dokonywaniu płatności. W ten sposób możesz opłacać np. czynsz, czesne, stałe raty kredytu.
Nie. Polecenie Zapłaty może być zrealizowane tylko w całości. Jeśli na rachunku nie ma wystarczających środków, płatność nie zostanie wykonana.
Rezygnację z Polecenia Zapłaty możesz złożyć w każdej chwili, przesyłając do nas i wierzyciela wypełniony formularz cofnięcia zgody na obciążanie rachunku. Polecenie Zapłaty na rzecz: Cyfra+, PTC Era, NETIA, Świat Internet, Orange, Plus GSM, Tele2, Telekomunikacja Polska oraz UPC Telewizja Kablowa możesz odwołać także w CitiPhone, lub w Citibank Online.
Tak. Zrealizowane Polecenie Zapłaty możesz odwołać w terminie 56 dni kalendarzowych od dnia obciążenia konta płatnością. W tym celu zadzwoń do CitiPhone, zaloguj się do Citibank Online lub przyjdź do oddziału Citi Handlowy.
Potwierdzenie realizacji przelewu znajdziesz na wyciągu z Twojego Konta Osobistego Citibank.
Ustanowienie i realizacja Polecenia Zapłaty w naszym banku są bezpłatne.
Nie. Polecenie Zapłaty jest formą rozliczeń, w której mogą brać udział zarówno Klienci indywidualni, jak i podmioty gospodarcze.