Aktualności
Program został zainaugurowany debatą na Stadionie Narodowym
Inicjatywa połączyła bezprecendesowe grono: od przedstawicieli instytucji publicznych, z ministrem Jackiem Rostowskim i wicepremierem Januszem Piechocińskim na czele, po świat biznesu reprezentowany przez prezesów największych polskich firm (PKN Orlen, KGHM, Asseco, Polsat, PGE, PZU, itd).
Komentarz prezesa Citi Handlowy, Sławomira S. Sikory:
"W patriotyzmie gospodarczym widzę dwa kluczowe elementy. Po pierwsze - działania stymulujące rozwój polskich firm, a temu sprzyjać powinno poszukiwanie nowych rynków zbytu dla polskich produktów i inwestycji, czyli szeroko rozumiana ekspansja polskich firm za granicę. Chodzi o to, by na międzynarodowych rynkach polskie przedsiębiorstwa zyskiwały status wiarygodnego i perspektywicznego partnera biznesowego, nie były postrzegane tylko przez pryzmat sprzedawcy, ale miały też szansę na realizację długofalowych inwestycji. Mówię to z perspektywy firmy z globalnym doświadczeniem, która międzynarodowy knowhow wykorzystuje między innymi po to, by promować polskie firmy na zagranicznych rynkach. W ramach programu Emerging Markets Champions pomagamy zaistnieć polskim przedsiębiorcom za granicą, ale też wspieramy i zachęcamy międzynarodowe firmy do inwestowania w Polsce. I to według mnie ten drugi ważny element (...)".
Więcej na patriotyzm.pb.pl
powrót