Aktualności
Promowanie Polski wśród zagranicznych inwestorów to też patriotyzm - komentarz Jacka Czerniaka, Dyrektora Departamentu Klientów Globalnych w Citi Handlowy
"Nie ma co do tego wątpliwości, że wiele z polskich firm ma ogromny potencjał do tego, by działać i wychodzić na zagraniczne rynki. Produkty i marki jakie oferują są na światowym poziomie a często nawet kreują nowe trendy. Kryzys stworzył naszym przedsiębiorcom całkiem korzystne warunki do przejęć. I warto ten potencjał wykorzystać, bo wyceny spółek są dzisiaj znacznie bardziej korzystne niż to było przed 2008 rokiem. W tych dynamicznych działaniach akwizycyjnych z pewnością polskim firmom pomóc może globalna infrastruktura. Wiele takich prób stworzenia tego typu globalnej sieci wsparcia jest już w Polsce realizowanych. To bardzo ważne, bo wiemy, że bez odpowiedniego wsparcia rządowego pewne inwestycje i kontrakty, szczególnie w obszarze rynków wschodzących, są narażone na fiasko. Dlatego też my, będąc przedstawicielem globalnej firmy takiej jak Citi, która obecna jest w ponad 100 krajach na świecie, w pewien sposób także staramy się tę rolę wspierającego partnera dla polskich biznesu odgrywać. W trzech obszarach. Po pierwsze, prowadząc działalność w tych 104 krajach jesteśmy w stanie przedstawić naszym klientom informacje na temat wszelkich uwarunkowań do inwestowania w danym kraju. Po drugie - jesteśmy w stanie podać bankową rekomendację jeżeli chodzi o partnerów, z którymi dana firma chciałaby zawrzeć relacje. I po trzecie - mamy system zarządzania finansami zbudowany właśnie dla globalnych firm.
Globalna ekspansja w kontekście patriotyzmu gospodarczego nie oznacza tylko promowania polskich firm za granicą, ale również promocją Polski wśród zagranicznych inwestorów. Dzięki ich inwestycjom mamy szansę pobudzić rynek pracy i zbudować konkurencyjność naszej gospodarki, a poprzez wymianę doświadczeń - wzmocnić konkurencyjność polskiego biznesu."
powrót